• Questo evento è passato.

WEBINAR: The sustainability transition in Europe in an age of demographic and technological change

30 Settembre 2020, 09:30 - 11:00

Mercoledì 30 settembre dalle 9:30 alle 11, si terrà un webinar di presentazione del Rapporto della European Environment Agency (EEA) dal titolo:

The sustainability transition in Europe in an age of demographic and technological change: an exploration of implications for fiscal and financial strategies

Si tratta di uno dei risultati della collaborazione della EEA con il centro interuniversitario di ricerca SEEDS, di cui il nostro Ateneo è parte, nell’ambito dello European Topic Centre on Waste and Materials in a Green Economy (ETC/WMGE).

Per la registrazione, inviare una email entro le ore 18 del 29/09 al seguente indirizzo: sustainability.transition.eea@gmail.com

PROGRAMMA INTERVENTI:

Chair: Alessio D’Amato (University of Rome Tor Vergata and SEEDS)

9:30 – 9:45 Introduction: SEEDS and the EEA Report – Alessio D’Amato (University of Rome Tor Vergata and SEEDS) and Massimiliano Mazzanti (University of Ferrara and SEEDS):

9:45 – 10:00 Sustainability transition and the European Green Deal – Enrico Giovannini (University of Rome Tor Vergata and ASviS)

10:00 – 10:15 Environmental Tax Reform and fiscal sustainability for the transition – Stefan Speck (European Environment Agency)

10:15 – 10:30 Multiple transition approach to sustainability – Roberto Zoboli (Catholic University of Milan and SEEDS)

10:30 – 10:45 Taking stock of EEA Report conclusions: the road ahead to sustainability – Jock Martin (European Environment Agency)

10:45 – 11:00 Q&A

Data: